søndag 2. desember 2012

Ukas glimt: DTS events

Her kommer en liten oppdatering fra Steffen's DTS (DisippelTreningSkole). Jeg har nå hatt 10 uker med undervisning, og skal inn i de 2 siste ukene med undervisning. Vi har hatt temaer som "relationships", "grace", "living like Jesus", "evangelism" og mer. Fra Jul skal jeg i praksis rundt Cape Town. Det innebærer en del evangelisering men jeg skal også jobbe med Bibelundervisning sammen med Kristina, og teamet vi er en del av.

Hver onsdag har vi vært en gjeng fra DTS'en som har reist til en landsby i fjellene nær Cape Town. Organisasjonen vår ønsker å starte arbeid i området, og vi har vært på oppdrag for å skape relasjoner i området. Det foregår på følgende måte: Gå inn i et hus - start en samtale - bli der. Litt utfordrende for en nordmann, men funker her. Her er jeg på besøk hos en liten familie. Jenta til høyre for meg er familiens talsmann(/kvinne). Jenta til venstre har akkurat vist frem matteleksa si.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar